This me

My Photo
"just for fun" ^_+ Gadis biasa yg beumur 18 tahun, menulis hanya suka-suka je ^^
DON'T BE AFRAID TO CHANGE. YOU MAY LOSE SOMETHING GOOD, BUT YOU MAY GAIN SOMETHING EVEN BETTER ^^

Monday, December 10, 2012

Pertama kali berkerja di R&R


woowww...seriously first time aku keje dekat R&R.Kerja kat kedai makan nasi ayam,aku kan suka memasak so memang aku suka la kalau keje yang macam ni.Tapi masalahnya,aku cukup tak suka bila kita sebagai seorang pekerja tak ada etika kerja lansung memalukan la. Seriously aku geram dengan girl ni dah la jadi cashier lepas tu suka menjerit-jerit dan mencarut,hello ! tak tahu malu ke. Memalukan kaum perempuan betul la.Rasa nak lempang-lempang je dengan kau kan.Aku ada la juga tegur dia sikit,tapi dia buat bodoh je,nak je aku humban kau dalam tong sampah,bagi semut anjing gigt kau biar padan muka kan ! Tapi aku tak la sekejam tu,ingat aku binatang tak ada perasaan kan.

Disebabkan aku tak tahan dah keje dekat situ,so aku minta berhenti malam tadi .Entah kenapa malang betul nasib aku semalam,sewaktu seorang pekerja tu mop lantai aku nak jalan ke dapur tiba-tiba..............gdebushhhhhh.............Oh noooooooooooo ! aku telah pun tergelincir dan terjatuh.huh'memalukan.tanpa aku sedari semasa aku jatuh aku terpegang meja besi dan ibu jari aku tehiris dan mencurah-curah darah keluar.Aku boleh pula gelak bagai nak rak sedangkan bos aku punya la risau ambilkan tisu lapkan darah tu.Orang lain punya kelam-kabut aku masih ketawa dengan keriangannya..hahaha...Then'seorang pekerja tu ambil kan sapu tangan aku dalam beg dia suruh tahan supaya darah tu tak keluar.Tapi,darah tu still tak mau stop.Aiyoo..banyak betul darah aku ni,aku rasa adalah semangkuk,rugi aku tak ambil mangkuk tadahkan,kalau tak boleh aku derma darahkan..haha..


Lepas tu bos aku suruh dok belakang dan rehat,lagi pun masa tu kedai dah nak tutup dah.Aku pun g la belakang karang bising pula bos aku tu.Sambil tu aku cuci darah aku tu guna ketulan ais.Nak basuh tapi bos tu bising,.Hmm....masuk je dalam kereta,aku terus senyap.hilang dah gelak ketawa aku tadi,tiba-tiba rasa nak nangis pula,baru terasa tangan aku berdenyut rasa sakit gila ! rasa kebas-kebas pun ada,mana taknya sampai daging pun terkeluar tak ke sakit. Sampai je rumah,mak buka kan,pintu terus meleleh air mata aku.Aku pun cerita la apa yang berlaku,then mak tolong letakkan ubat.Haish'tragis betul,first time jadi macam tu,tak pe la dapat pengalaman.haha...Sepatutnya gaji aku 25,tapi dengan baik hatinya semalam bos aku gasi 30,haha...terima kasih ye bos ^_^ ok la sampai disini je entry aku kali ni...dadidadiduuuuuuuuuuuuuuu.. ok caw !


note: Berhati-hati semasa bekerja ye :)

No comments :

"" ""